StagePitch in het AD
KLIK HIER VOOR HET ARTIKEL
EVEN VRAGEN AAN
Pepijn Niesten, eigenaar StagePitch
‘Solliciteren is echt hopeloos ouderwets’
De Utrechtse mannen Pepijn Niesten en Kamiel Keeris van StagePitch hebben een website opgezet waar bedrijven stagiaires kunnen uitzoeken op basis van online filmpjes. Al twintig bedrijven hebben via hun website stagiaires gevonden.
Motivatiebrieven en CV’s zijn niet meer van deze tijd?
„Nee. Dat is anno 2013 echt hopeloos ouderwets.”
Dus jullie hebben een soort Marktplaats voor stagiaires opgezet?
„Ja, precies. Wij merken dat stagiaires vaak niet weten wat ze kunnen verwachten van en bij een bedrijf, en ondernemers hebben op hun beurt moeite om goede stagiaires te vinden. Toen ontstond ons idee om die partijen online samen te brengen.”
Hoe gaat het in z’n werk?
„Bedrijven plaatsen een werkopdracht op onze website waar stagiaires via een filmpje op kunnen reageren. Zij zeggen in de film hoe zij het probleem zouden aanpakken en oplossen. Uit alle ingestuurde filmpjes nodigt een bedrijf drie studenten uit op gesprek.”
Niet bang voor flauwe filmpjes?
„Die komen dan alleen bij de bedrijven binnen. De filmpjes van studenten blijven afgeschermd. Als zij flauwe of rare dingen opsturen, is het in hun nadeel. Zij kunnen een toekomst bij dat bedrijf dan wel vergeten.”
Wie betaalt de rekening?
‚‚In eerste instantie is het gratis. Maar als bedrijven alle filmpjes die zijn ingestuurd in z’n totaliteit willen bekijken‚ moeten ze 250 euro betalen.”
Reacties?
„Die zijn heel positief. Bedrijven vinden het een makkelijke manier om stagiaires te vinden omdat ze vanaf het eerste moment kunnen zien wat ze in huis hebben.”
Niet digibeet-vriendelijk!
„Jawel hoor, want we hebben op de website ook een pagina waarin wordt uitgelegd hoe je zo’n filmpje maakt en kan uploaden. En studenten van nu weten wel hoe ze met video’s internet om moeten gaan. ”
Waar?
„www.stagepitch.nl.”