Ook Heineken werft nieuwe werknemer om wat hij kan
Heineken, the Candidate
Heineken stapt af van het saaie oude model van werknemers werven via een ouderwets interview met standaard vragen en antwoorden. Dat werd tijd. Veel belangrijker is wat een nieuwe werknemer of stagiair echt kan, niet hoe hij zijn motivatie- of solicitatiebrief heeft opgeleukt of de antwoorden op vragen die zijn ingestudeerd.
Door kandidaat werknemers te onderwerpen aan een serie van ongebruikelijkheden kwam hun ware aard boven. Wie pakt de zaken goed aan, maakt de juiste beslissingen en springt echt in het oog om wat hij kan?
In het bovenstaande filmpje is te zien hoe Heineken de solicitanten onderwerpt aan verrassende situaties, uiteindelijk is er één jongeman die echt begrijpt hoe het werkt, hij krijgt vervolgens op een erg leuke manier te horen dat hij is aangenomen bij Heineken!
Heineken is een van de eerste bedrijven die 'om' is. Een goede opleiding is cruciaal, nevenactiviteiten een must maar kan je ook laten zien wat je echt waard bent voor een bedrijf, of zie jij er alleen op papier leuk uit?
Laat zien wat jíj kan en pitch op één van onze stages of plaats een stage en vindt uw Candidate!
Een goed voorbeeld: http://stagepitch.nl/stage/creeer-je-eigen-campagne-en-bouw-mee-aan-hele-fijne-dagen/80